21 Eylül 2012 Cuma


Sütsüz kek bir deneme sonucunda çıkmış bir kek çeşididir. Bir gün bütün tariflere göz gezdiriyordum. Hepsinde süt bulunduğuna dikkat ettim. O zaman aklıma sütsüz bir kek nasıl olur acaba diye denemek istedim. Hemen kendimce bir tarif yazdım ve uygulamaya geçtim. Gerçekten sütsüz kek nasıl olur öğrendim. Eğer sizde sütsüz kek nasıl olur merak ediyorsanız haydi, beraber yapalım.
 Gerekli Malzemeler
 4 tane yumurta
 2 çay bardağı sıvıyağ
 2 çay bardağı toz şeker
 2 çay bardağı su
 4 çay bardağı un
 1 poşet kabartma tozu
 1 poşet vanilya
 1 portakal kabuğu rendesi

Sütsüz Kek Tarifi
 Kekimize toz şeker ve yumurtayı çırpma işlemi ile başlıyoruz. Şeker eriyip köpük oluncaya kadar çırptığımız kekimizin içine su, sıvıyağ, vanilya ve portakal kabuğu rendesi ilave edelim, çırpmaya devam edelim. Daha sonra un ve kabartma tozu ekleyelim çırpalım. Koyu kıvama gelen kekimizi yağlanmış kek kalıbına dökelim. 175 derece ısıda 45 dakika pişirelim. Pişen kekimizi fırından çıkaralım ve soğumasını bekleyelim. Dilimleyerek servis yapalım. Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder